En del kan absolut ikke begribe det tjekkede i timeregistrering.

En del forskere mener, at konstante effektivisering er dårlig for mennesket! Fuldstændig ligegyldig hvor man holder øje med folk, er det blevet dagligdag, at de ansatte skal knokle hurtigere… Det er nu påkrævet, at vi alle skal nå alle sine arbejdsopgaver, men på meget mindre tid… Med det formål at ”håndhæve” denne ekstreme effektivisering har man på snart alle arbejdspladser implementeret tidsregistrering - http://danmade.dk/, , timeregistrering, fraværsregistrering, samt et stempelur - http://danmade.dk/produkter/stempelur/, for at have mulighed for at ”kontrollere” de ansatte… Det er fuldkommen tydeligt for mig, at det er gået over gevind! Det er uden overdrivelse hver dag, at jeg læser i avisen, at mange medarbejdere føler en indre stress på grund af, at de ekstremt høje krav til den enkelte projektansatte har ændret sig betragteligt. Stress er en af vort samfunds allerstørste livstruende sygdomme, og jeg er ik i tvivl om, at sygdommen stress kan spores direkte tilbage til tidsregistrering, timeregistrering, fraværsregistrering, samt et såkaldt stempelur…

Adskillige eksperter håber enormt meget, at menneskeheden vil se bedre tider… Det kan simpelthen ik’ passe, at hele befolkningsgrupper skal bekæmpe stress! Vi er mange, som tror, at det er virkelig formidabelt, at der er rigtig meget opmærksomhed på trivsel på arbejdspladsen… Men sideløbende med dette positive fokus, ses ligeledes et fokus på effektivitet… Det ses overordentligt tydeligt i den omsiggribende kontrol og overvågning foretaget af al den tidsregistrering, timeregistrering samt fraværsregistrering. Ydermere er der tilmed den alarmerende lyd fra et virkelig gammeldags stempelur, som slet ikke bidrager til et sundt arbejds-miljø. Jeg har selv arbejdet et sted, hvor vi til såkaldte såkaldte udviklende personalesamtaler blev konfronteret med resultatet af den tidsregistrering, timeregistrering, samt fraværsregistrering, der var blevet noteret vedrørende vores dag på arbejde. Det var bestemt ik rart, & de fleste opfattede det som slet og ret ”overvågning”… Så min råd til arbejdsgiverne lyder; fokusér på glade medarbejdere, frem for optimering. Dét er jeg overbevist om når alt kommer til alt vil optimere tallene på bundlinjen. For glade ansatte skaber arbejdsomme ansatte…